Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Keyboardcube geschikt voor contrabas

Hallo,
een roland keyboard cube (60 watt) is dat geschikt voor een contrabas?
Ik wil het nl ook gebruiken voor een keyboard
Wie kent deze combinatie?
Hoor ik graag.
Groet
Tune

Re: Keyboardcube geschikt voor contrabas

Heb zelf ooit contrabas versterkt met een keyboardversterker van Roland, en klonk best aardig. weet wel niet meer precies of het die Cube was. Het leuke aan keyboardversterkers is dat die universeel en neutraal zijn qua frequentiebereik en kleuring van de voorversterker. Een keyboard moet liefst zo neutraal mogelijk versterkt worden (alleen luider dus), vandaar...

Re: Keyboardcube geschikt voor contrabas

Ik heb ook tijdens repetities over zo'n ding van de toetsenist gespeeld in een grijs verleden. Mooi helder geluid, maar te weinig laag. Prima voor repetities, maar niet meer dan dat wat mij betreft. Wel een leuk ding hoor.

Re: Keyboardcube geschikt voor contrabas

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zo'n cube toch vooral nodig bij repetities.
Het zal geen miskoop zijn. Cubes blijven populair.
groet
Tune

Re: Keyboardcube geschikt voor contrabas

Het zal inmiddels bekend zijn dat mijn standaard versterker de Roland BassCube 100W is. Je hebt voor een schappelijk bedrag een prima versterker, met een hoop laag. Daar bij heb je een hoop afregelmogelijkheden (die ik zo goed als niet gebruik) en een hoop aansluitmogelijkheden, waarvan de gebalanceerde DI de meest populaire is (voor de zaalversterking).

Zelf zou ik niet bij voorkeur een 60 watter gebruiken. Die moet dan toch wel erg hard werken en als ik het goed heb heeft hij ook nog een kleine luidspreker, hetgeen het laag niet ten goede komt.

Onze toesenist heeft wel zo'n 60 watter keyboard versterker. In geval van nood (bij repetities) zingt de zangeres een enkele keer over dat apparaat tegelijk met de keyboards dus. Echt fraai is het niet, maar het werkt.

Overigens kan je de basscube volgens mij ook heel goed gebruiken voor keys, dus misschien is dat een iets betere optie?