Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
snaren

Hallo mede bassisten.

Met veel interesse las ik de artikelen van basles op deze fantastische site. Na veel wikken en wegen en proberen ben ik sinds kort overgestapt op Velvet snaren.(compass)serie

Ik kan echt zeggen dat dit de beste snaren zijn die er op dit moment bestaan.

Ze spelen fantastisch licht (wat vooral voor beginnende bassisten een grote pre is) klinken meer naar darm. Elke bassist op school maar ook leraren waren na proberen er weg van.

Ik heb ze bij lucas uit almere vandaan. Die trouwens me bas na aanleiding van de bassday fantastisch heeft afgesteld!!

Ik hoop dat er dit jaar weer een bas dag komt en jullie allen weer te zien.

Met vriendelijke groet,

Daniel gueli

Re: snaren

Die Velvetsnaren lijken me wel wat... Het is niet de eerste keer dat ik ze hoor loven.

Ik speel momenteel op Spirocores (de rooie). Zijn er onder jullie die de vergelijking met Velvet al gemaakt hebben? 250 euro voor een testje is me wat veel, vooral als het zou tegenvallen...

Ik heb begrepen dat de Velvets minder spanning geven, maar boet je dan niet in aan kracht in je geluid?

Groet,
Sam

Re: snaren

Nee in tegendeel de e snaar is belachelijk vet.
groetjes Daniel

Re: snaren

Ik speel zelf ook op Velvet snaren (compass 180). het bevalt mij echt super goed. De spanning is niet zo hppg inderdaad, maar ik vind dat juist heerlijk, dat soepele. Je kan er echt lekker aan plukken. Volgens mij verlies je er geen volume mee, ik speel in ieder geval geregeld akoestisch met mijn bas, en dat kan prima. Misschien hangt het een beetje van je aanslag techniek af, maar zoals ik speel produceren ze meer dan genoeg volume. Ik vond ze ook wel een beetje duur, maar ben heel blij dat ik deze snaren een tijdje geleden heb aangeschaft, mijn bas klinkt ook veel beter sindsdien. Hiervoor speelde ik op priastro obligato, wat mij ook heel goed beviel, maar de velvets vind ik nog een stuk beter.

Re: snaren

Ik denk alleen dat ik de g ga vervangen voor voor ook een velvet maar uit de garbo serie die is wat dikker. Laat jullie horen hoe dat bevalt.
groetjes
daniel