Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Pick up

Goedenmiddag,
Ik heb nu sinds kort (half jaar) een 40jaar oude Duits gebouwde triplex contrabas.
De bas speelt redelijk en zingt (voor een triplex bas) vrij mooi.

Ik zit alleen met het volgende probleem; Versterking.
Er zit op het moment een merkloos piëzo element op, die ik in de zijkant van mn kam heb geklemd.

Helaas pikt deze Piëzo voor mijn gevoel nog teveel snaar op, en zit er een heel erg dominante Treble in de sound. Nu kan ik met de versterker wel wat knutselen, maar er is gewoon te weinig body.

Ik beschik zelf over een Hartke 7000 Top en een Eden 4x10 speaker. IK heb gemerkt dat dit geen ideale combinatie is voor contrabas.

Maar ik denk dat een andere pickup mij ook wel zou kunnen helpen.
Ik ben een student, en mijn budget is tot de 150 euro, en het liefst zo goedkoop mogenlijk. Ik zoek niet de creme de la creme (want daar is mijn bas ook niet naar) maar gewoon een degelijke pick up. Ik heb verders alleen ervaring met Fishman, maar dit vind ik niet echt mijn ding..

Ik heb van iemand de tip shadow elementen gekregen, en The Realist contrabas pickup. Een bekende van mij heeft er ook een sadowsky Preamp tussen gezet om de ingangsimpendantie op te peppen, dit zou ook helpen. Maar ik vind dat nogal een dure grap...
het gaat erom dat ik een redelijke sound uit mn versterker kan halen. Ik speel jazz. Akoustisch klinkt de bas verders prima.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze pickups?
en weten jullie evt waar ik deze kan kopen?

In ieder geval bij voorbaat dank!!

Re: Pick up

Ik denk dat een aantal van je vragen goed beantwoorden in de thread SD systems pickup, ieys lager op deze forum pagina. Ook vertellen veel bassisten over hun ervaringen met elementen in een flink aantal baslessen over dit onderwerp op deze site.

Re: Pick up

PS: er is ook nog een thread over de shadow elementen op de overzichtspagina van het basforum.

Re: Pick up