Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Goede winkel/webshop snaren

Hallo allemaal, waar kopen jullie je snaren? Tips voor goede (web)shops zijn van harte welkom!

Re: Goede winkel/webshop snaren

Ik koop mijn basgitaarsnaren bij http://www.stringbusters.com/. Dat scheelt nogal in de prijs en hun servicve is erg goed.

Re: Goede winkel/webshop snaren

www.lemurmusic.com

www.uptonbass.com

www.bobgollihur.com

www.quinnviolins.com

Re: Goede winkel/webshop snaren

Hmmmm, enige reservering past wel bij Quin. Bijna een half jaar moeten wachten op mijn bestelling van een contrabas C snaar!

Re: Goede winkel/webshop snaren

Dank! Het ging trouwens puur om contrabassnaren. Tips/aanmerkingen over (slechte)leveringstijden zijn inderdaad ook welkom.

Re: Goede winkel/webshop snaren

http://www.gollihur.com/kkbass/basslink.html#strings

Via deze site loop alles vlot én zeer proffesioneel, meestal kan je ook gewoon de manufacturer mailen en die verkopen je ook wel een setje, maar verwacht géén lagere prijs. USA sites bieden lagere prijzen, ook al zijn het Europese snaren en moet je transport betalen.

De site hieronder is de moeite waard om zeker 2-wekelijks te bekijken, zeker de "Outlet" afdeling.
http://www.music123.com/Search/?qso=101&src=strings&N=4294967168%204294961598&

Re: Goede winkel/webshop snaren

Re: Goede winkel/webshop snaren

Ik koop mijn basgitaarsnaren bij http://www.stringbusters.com/. Dat scheelt nogal in de prijs en hun servicve is erg goed.




-----> op welke snaren speel je? Naargelang de voorraad kan ik
Labella, Boston, d'addario, Thomastic etc via een vriend aan ongeveer -30% van de normale winkelprijs hebben.
Ik kan dit voordeel wel af en toe eens 'delen' met iemand.

Re: Goede winkel/webshop snaren

Ik heb vorige week een contrabas gekocht. Daar zitten Thomastik Spirocore snaren op, ik weet niet welke. Ik vind ze vrij stug. De vorige eingenaar speelde vooral jazz.

Ik zal meer bluegrass, rockabilly, rock 'n'roll, rock, country en een beetje jazz gaan spelen, dus ik zoek iets wat daar wat geschikter voor is. Ik zoek snaren die wat soepeler zijn. Ik ga overigens niet alleen maar slappen.

Tot nu toe denk ik aan de volgende snaren:

* Labella Supernil, want ze zijn betaalbaar, zacht, en zouden geschikt zijn voor wat ik wil doen;
* Pirastro Obligatos Orchestra (normal) - komt op internetfora vaak naar voren als een goede snaar voor bovengenoemde muzieksoorten.

Verdere opties: Pirastro Jazzers, Eurosonic strings, Inovation Rockabilly, LaBella 7710's, Thomastic SuperFlex

Behoorlijk gaar dat contrabassnaren zo duur zijn, omdat het fijn zou zijn als je het een en ander kon uitproberen.
Nu moet ik me baseren op wat anderen op internet zeggen over snaren, en uiteindelijk is het toch vrij persoonlijk.

Re: Goede winkel/webshop snaren

O, en van dat aanbod wil ik trouwens best gebruik maken als ik eruit ben Big Bullfiddler!

Re: Goede winkel/webshop snaren

Ik zou zeker de Labella Supernyl's aanraden en de Obligado's niet. Een vriend van me speelt pizz en slap op obligado's en die vallen redelijk tegen. Ik heb een setje darmsnaren liggen, nieuwe, die je mag hebben voor 150 ipv 225.
Eurosonics zien eruit als darmsnaren, klinken bijna als staal, zijn niet 'schadelijk' voor je vingers maar missen diepte en warmte in de sound en raad ik ook niet echt aan. Ik heb een set liggen, ultralights, en heb ze er na één week afgegooid.

Mijn aanraders (én voorkeur) zijn Labella Supernyl, darmsnaren en Thomastic Pirastro weich

Re: Goede winkel/webshop snaren

Mail me maar als je snaren wil.

Re: Goede winkel/webshop snaren

Okee Big!
Binnenkort start je snarengroothandel zeker!? Want snaren tegen 30% korting, dat willen we allemaal natuurlijk! Joepie! Ik gebruik trouwens d'Addario. Dus eh... kan ik drie setjes bij je bestellen?

Re: Goede winkel/webshop snaren

Ik kocht bij Bob's House of Basses, http://www.bobshouseofbasses.com en ook bij Bob Gollihur (website al genoemd). In beide gevallen: ik bestelde dinsdagmorgen via internet, met betaling via creditcard, en had donderdagmiddag per post de snaren in huis!
Een set Thomastik of Corelli voor zo'n tachtig dollar, terwijl ik er in Nederland 140 euro voor betaal... Dat is een verschil dat ik toch echt niet laat liggen. Sorry, Nederlandse muziekzaken.
Het blijft wel een beetje paradoxaal dat snaren uit Oostenrijk of Frankrijk eerst naar de VS gaan en vervolgens weer met het vliegtuig terugkomen naar Europa, en dan nog goedkoper zijn dan dat je ze in Nederland koopt. Misschien kan er eens een basles aan wereldeconomie worden gewijd...

Re: Goede winkel/webshop snaren

Hé Big, ik wil je wel mailen, maar dan moet ik wel je emaildres hebben. Mij mailen kan ook!

Re: Goede winkel/webshop snaren

Quote: Een set Thomastik of Corelli voor zo'n tachtig dollar, terwijl ik er in Nederland 140 euro voor betaal...

80 EURO (!) is in Nederland én Belgie de groothandelsprijs tel daarbij nog alle kosten, tussenpersoon, BTW en de winst om er toch ietsje op te verdienen en je zit snel aan 140 euro.
Hoe die amerikanen het doen weet ik ook niet
Het enige wat je kan hebben (ik spreek voor Belgie) is dat de douane je pakje snaren ondeschept, met als gevolg dat je snaren dan 80 dollar+transport+10% import+ 21%BTW gaan kosten+ extra leveringskosten. Zo kostte een setje snaren van 15 dollar mij vorig jaar 45 EURO......

Re: Goede winkel/webshop snaren

contrabassnaren ,
corelli ( 80 euro), pirastro obligato (111,7 ) , thomastik spirocore ( 92 € )

www.musicstrings.eu.com