Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Niet-Classics

Momenteel knalt 'Kind of blue' van Miles hier uit de speakers en al ken je elke noot van dat album uit je hoofd, hij blijft de moeite waard. Ik herinner me hier een keer een post gezien te hebben over dit soort classics - welke cd's moet je echt hebben/kennen. Waar ik nu zo benieuwd naar ben: wat zijn de pareltjes die je (als bassist) moet hebben/kennen die NIET tot het genre van de classics behoren. Ik ben altijd bang zoveel te missen en bij niet-classics is dat risico natuurlijk vele malen groter. Hebben jullie tips?? Zelf draai ik The Art of Trio 4 van Brad Mehldau de laatste tijd helemaal (spreekwoordelijk dan!) grijs, Larry Grenadier is één van mijn favorieten van dit moment en met name op deze cd spat de energie via je speakers de kamer in! Speeldoosje van Pot, van Lienen & Baumgarten is er natuurlijk ook één om niet te missen.

Re: Niet-Classics

Mijn all time favorite is Ray Brown op het album van Oscar Peterson: "We Get Requests". Subliem gewoon.
Klik op de volgende links voor geluidsfragmenten:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004000055973&Section=MUSIC&lgl=1&plid=tTmR5LdD_pgAAAEKKOmU9lxu&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Melvin

Re: Niet-Classics

Je moet geloof ik de link even knippen en plakken, maar luister dan vooral naar nummer 6, You look good to me. Wat een perfecte intro: ingetogen en 100% swing. Een droom. 2000 keer luisteren en meezingen.
Melvin

Re: Niet-Classics

Als ik een lijst zou moeten maken:
Paul Chambers - Whims of Chambers
Robert Hurst - One for namesake
Ray Brown - Live at Starbucks
Benny Green - Testifying
Branford Marsalis - Bloomington
Marcus Roberts Trio - Time and Circumstance
Deze lijst is natuurlijk verre van compleet, maar ik zou deze cd's wel meenemen naar een onbewoond eiland.