Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
gerammel

ik heb tegenwoordig, nadat ik wat aan mijn brug had gemorreld (die was van tussen mijn snaren gesprongen en ik heb ze dan maar teruggeplaatst) af en toe een behoorlijk vervelend rammelende toon als ik één semitoon hoger dan de open snaren speel op mijn contrabas(dus eigenlijk gewoon alsof ik op mijn eerste fret op een elektrische bas zou spelen). het lijkt erop dat mijn snaar tegen mijn hals klettert. vanaf 'tweede fret-positie' is er niets meer van te merken. iemand een tip?

Re: gerammel

Ik vermoed dat je kam niet juist teruggeplaatst is. Hij zou exact in het midden moeten tussen de merktekens in de f-gaten moeten staan - zowel in de hoogte als in de breedte. Is de kam niet omgedraaid? Als je bas recht-op staat is de vlakke kant van de kam onderaan, en de bolle kant bovenaan. De vlakke kant moet exact onder een rechte hoek (90^) staan met je bovenblad. Als dit allemaal in orde is, en je hoort nog altijd gerammel zou ik de kachel maar alvast aansteken...

Re: gerammel

Het zou zelfs kunnen dat je stapel er tussenuit is gevallen ...

Re: gerammel

Ik heb nog gerammel gehad dat veroorzaakt werd door de poot. Of toch het deel van de poot dat naar binnen steekt. Eens lossen en terug goed vastdraaien, en het was opgelost.