Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
snaren

Hoi allemaal

Ik heb een vraagje.
We waren vanavond aan het oefenen (onversterkt).Ik speel blues en twee nummers rockabilly en opeens klinken mijn E snaar en A snaar zachter als de andere twee.
Hoe kan dat opeens?
ik heb de bas nu anderhalve maand.
groeten Jack

Re: snaren

Is het een oud setje snaren - zaten ze er al op toen je de bas kocht? Misschien zijn ze gewoon totaal op!

Re: snaren

Hoi Philip

DE snaren zaten er al op toen ik de bas kocht
De bas heb ik nieuw gekocht.
groeten Jack

Re: snaren

Dan is de kans groot dat dit inderdaad het probleem is - tenzij je precies weet of het snaren van een goed merk zijn en wanneer ze er zijn opgeschroefd. Als het snaren van een goed merk zijn die er nog maar een half jaar opzitten, dan vergis ik me, maar anders zou ik er echt een setje van een goed merk op draaien. Dikke kans dat het probleem verholpen is.
Groet Philip

Re: snaren

Als het echt heel plotseling gebeurt is zou ik me ook voor kunnen stellen dat het met je (voor)versterker te maken heeft, tenzij je onversterkt speelt natuurlijk . Twee snaren die op hetzelfde moment op zijn lijkt me wat toevallig. Speel je wel versterkt, dan zou je misschien kunnen kijken of andere instrumenten in hetzelfde frequenciebereik hetzelfde euvel hebben.

gr,
Sander

Re: snaren

Zal voortaan eerst beter lezen voordat ik wijsneuzerige antwoorden geef. Onversterkt dus...

Re: snaren

Hoi allemaal

Ik denk dat de snaren goedkoop waren.
Dat ze daarom misschien niet zo lang meegaan.
Ik denk dat dat het zelfde is als je een gitaar koopt van 100 euro zeg maar.daar zitten ook veredelde vis lijnen op.
Er zit niks anders op dan nieuwe snaren bestellen

Groeten jack