Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
shadow elementen

Hoi

Ik kwam deze site tegen en ik vind het heel duidelijke site.
ik begin vanaf vandag met contrabassen ,yess!!
maar ik heb een vraagje
ik heb net mn shadow sh-sb2 element binnen,maar nu weet ik niet waar ik die moet bevestigen,omdat de handleiding daar niks over vertelt
alvast bedankt Jack

Re: shadow elementen

Er is wel wat schimmige info over op internet, maar waarom vraag je het hun niet zelf? Hun e-mail adres is service@shadow-electronics.com.
Groet Philip Baumgarten

Re: shadow elementen

Dat is vreemd dat de beschrijving niets vertelt. Wat ik kan achterhalen is dat de elementjes tussen de vleugels en de pootjes moeten zitten. Of er nog verschil is tussen links en rechts weet ik zo niet.

Ik heb zelf een tijd lang gewerkt met Underwood elementjes. Die werken volgens hetzelfde principe. Later wilde ik een stapje vooruit en heb Fishman elementjes gekocht. Die klem je weer op de kam, maar ik heb er het geluid nooit goed mee kunnen krijgen.

Ik heb alweer enige tijd geleden de Underwoods teruggezet. Wel heb ik nu een klein voorversterkertje voor piezo's er extra bij. Nu werkt het voortreffelijk. Misschien is dat nog iets om eens aan te denken als je het geluid wat dun vindt.

Die Shadows zijn leuk geprijsd. Ik ben benieuwd om te horen hoe ze bevallen.

Re: shadow elementen

Ik heb ook een setje shadow elementen gekocht.
Op zich prima in kwaliteit en prijsvrhouding.
Een voorversterker kan handig zijn om het geluid te modificeren en feedback tegen te gaan, al naar gelang het geluid van de zaal waar je speelt.
ik heb nu een keer of 4 de contrabas meegenomen naar optredens, blauwe vingers, maar een dijk van een geluid onderin het geluid van de band ipv er bovenop zoals met een electische basgitaar. Heerlijk, bandleden die roepen de bas is te zacht en achterin de zaal lijkt iedereen te genieten van het mooie basgeluid. ik gebruik een SWR workingmans 4x10T en een hartke 500 waarmee je middels de voorversterking een aardige sound mee kunt maken. Groet Robert

Re: shadow elementen

De Shadows werken prima vind ik. In sommige gevallen werken ze zelfs beter dan Underwoods.

Heel belangrijk kan zijn:
- Je Voorversterker
- De plaatsing van de elementen (1 mm verschuiven levert een totaal ander geluid)
- De druk (hoe klem ze zitten in je kam. Teveel klinkt niet goed, te weinig druk ook niet. Tweaken dus!

Re: shadow elementen

Even off-topic: ik ken een Sendermen met een Corvette. Ik dat dezelfde?

Re: shadow elementen

Ik zelf heb een shadow sh-sb-1 element maar wel op een heel vreemde plaats.
net even een paar centimeter boven de kam OP HET BOVEN BLAD GEPLAKT.
wandt dan hoor ik geen bijgeluiden.
als je met je hand over de snaren wrijft hoor je dat in de versterker, maar zo als ik het element heb bevestigd niet.
ook vind ik de bas goed klinken op mijn 30 wat laney versterkertje die ik gebruik voor optredens waarbij 4 arcordions onversterkt spelen.

groetjes sjoerd