Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
EUB loopt aan

Mijn goedkope Stagg EUB is gevallen bij een optreden en er was een stukje van het topkammetje af.
Jammer want ik heb zo'n lol met dat ding.
Nu heb ik er een nieuwe originele topkam opgezet maar de G snaar blijft knerpen of aanlopen.
Ik heb de topkam op exact dezelfde diepte ingevijld (schuifmaat) en aan de brug is niets veranderd. Ik heb de actie toch wat hoger gezet maar heeft geen enkel effect
De snaar knerpt over de hele lengte van de toets dus lijkt me geen bulten en dalen probleem. De andere snaren hebben geen problemen.
Wat kan ik nu nog proberen. De snaar iets afdempen? Lijkt me ook niet aantrekkelijk.
Wie weet raad?

Re: EUB loopt aan

Is de hals misschien een beetje minder hol geworden door de klap?

Re: EUB loopt aan

Dank voor de reactie.
Kan natuurlijk best dat de hals veranderd is maar de rest van de snaren heeft geen problemen.
En het zou dan toch minder moeten worden als ik de brug wat opdraai.
Zo hard was de klap ook niet. Al in de hoes gleed hij langs een muur en viel precies op de topkam.
Vorige eigenaar had de G snaar al wat ruw ingevijld en precies daar brak er een stukje af. De G snaar liep toen naast de toets.

Re: EUB loopt aan

ik denk dat je er een professional naar moet laten kijken. Ik heb zelf weleens het probleem gehad met mijn basgitaar dat ik er nieuwe snaren opzette en opeens ging hij aanlopen op de G snaar – dus alleen op de G snaar, net als bij jou. Toen hij gevlakt was, was dat probleem verholpen. Waarom dat opeens begon toen ik mijn snaren verwisselde? Geen idee.