Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Dennis' Bass.

Op YT kwam ik de volgende docu-achtige video tegen,die gemaakt is door Neal Miner uit bewondering voor de in 2008 overleden bassist Dennis Irwing. De bijzondere bas van Dennis en de persoon staan in de video centraal.

https://www.youtube.com/watch?v=WIVJ7cFPwys

Re: Dennis' Bass.

Leuk filmpje, bedankt! Die moet ook een keer basfilm van de week worden!

Re: Dennis' Bass.

Philip,

Dank voor het aanbevelen als basfilm v/d week het opvallende vind ik dat het hier gaat om een triplex bas waarvan de hals zelfs ooit helemaal door midden gebroken was.Dit instrument heeft hij veel voor opnames gebruikt terwijl men er in het algemeen over eens is dat triplex bassen beduidend slechter klinken dan massiefhouten bassen.
Het zou gaan om een "standard american bass" 1930-40( Cleveland musicsl inst. co.)een fabriek die ook de standaard amerikaanse wc potten maakte.
Ik noem het even een triplex bas want dat heet in de volksmond zo, ik bedoel eigenlijk een laminaat bas want misschien is het wel quadroplex of sexplex of nog meer.

Re: Dennis' Bass.

Inderdaad opvallend! Hij was wel bereid om ervoor te werken, met zijn torenhoge actie. Darmsnaren zijn ook niet makkelijk om op te spelen! Ik heb er trouwens de basfilm van de week van gemaakt deze week.