Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Bass Amsterdam 2014

Er is een Europese vereniging van contrabassisten die, net als haar grote zusje, de International Society of Bassists, elke twee jaar een conferentie houdt. Dit jaar gebeurt dat onder de noemer 'Bass Amsterdam 2014' in Almere (what's in a name) van za. 23 aug. t/m vr. 29 aug. 2014. Overdag zijn er workshops, lezingen, recitals en competities. Ook zijn er stands van basbouwers en alles daar omheen. 's Avonds zijn er concerten, waaronder een gedeelte in Amsterdam (Amstelkerk en conservatorium).
Voor een groot deel gaat het om klassieke muziek, maar daar kun je ook een hoop van opsteken! En ook voor de jazzbassist zijn er genoeg krenten uit de pap te halen. Zie voor het programma en inschrijven als bezoeker http://bass2014.eu/ (50,-- voor toegang tot het dagprogramma van alle dagen, en korting op de avondconcerten).

Ik wil er zelf een of twee dagen heen gaan. Een mooie afsluiting van de zomer. Zijn er nog meer?

Re: Bass Amsterdam 2014

Het is mij een beetje te onduidelijk wat er te doen is. De website lijkt ook maar half af helaas.

Ik zal het de komende tijd nog eens in de gaten houden.

Re: Bass Amsterdam 2014

Lijkt me op de eerste plaats een wedstrijd contrabas spelen!