Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Victor Pawlowski

Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een iets betere Contrabas. Heb al een jaar of 5 een Chinese niet houten basin huis staan die ik alleen thuis beroer( wel dagelijks hoor) Wil nu serieuzer gaan contrabassen in wat bandjes.

Ik kom redelijk geregeld een "Victor Pawlowski" tegen in het verkoop-wereldje.
Volgens mij heb jij er ook ooit eentje gehad, Philip. En ik begreep eruit dat nadat je een aantal modificaties aan de bas had laten doen, het geen verkeerde bas was.

Mijn vraag aan jou Philip: Wat voor modificaties zijn belangrijk voor een Pawlowski bas?

En hebben de Forumleden nog ervaringen met een Pawlowski bas?

Hoe liggen de prijzen van deze bas en zijn ze de moeite waard?


Hoor graag van jullie

Groetjes Noud

Re: Victor Pawlowski

Hallo Noud,
Nee, zelf heb ik er geen gehad, maar het is wel een item geweest, hier op het basforum, als ik me niet vergis. Dus dat wordt ff zoeken bij de andere posts.

Re: Victor Pawlowski

Noud,

Ik heb zelf een Victor Pawlowski bas. Wel een 4/4 maar mij bevalt hij prima. Laatst mee lang een vioolbouwer geweest en volgens hem zij het de betere Duitse fabriek bassen.

Maar je het blijft een stuk hout en dus iedere bas is anders. Kwestie van zelf proberen lijkt me. Voor de kwaliteit zou je er voor aanschaf eens mee langs een viool bouwer o.i.d. moeten gaan. Die kan echt beoordelen of de bas nog goed is.

Re: Victor Pawlowski

Hoi Noud,

Er staat er nu toevallig een op Marktplaats!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/strijkinstrumenten-contrabassen/m809639793-3-4-pavlovski-uit-1987.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Groeten,
Erik

Re: Victor Pawlowski

Hallo mannen,

Ben bij Lucas Suringar geweest. Een 6-tal bassen geprobeerd waaronder een Pawlosky.

Stond ook een mooie Roemeense 5 snaar. Die ook geprobeerd. Bleek een heel vreemd " boppig " geluid in te zitten. Oorzaak: er zaten strijksnaren op.
Weekje later terug gegaan naar Almere. Lucas had inmiddels nieuwe " gewone " Spyrocores op de 5 snaar gezet.

Die is het geworden. Ben blij en voorzien.

Bedankt allemaal

Groetjes Noud