Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Oud italiaanse bassen op MP

Telkens verschijnen er op Marktplaats weer zogenaamd oud italiaanse bassen te koop die overduidelijk nieuwe Hongaarse bassen zijn.

Zijn mooie instrumenten en ook niet te duur, maar waarom niet gewoon eerlijk zeggen dat het een kopie is!?

Twee weken geleden stond er een nieuwe bas aangeboden als een bas uit Modena van 1929 nu weer een bas uit 1922.

Nogmaals, mooie bassen maar zeker niet oud en zeer zeker niet italiaans.

Re: Oud italiaanse bassen op MP

Ik heb jarenlang gedacht dat mijn houten bas gemaakt was door Pedrazzini, door het label dat erin zat. Was dus nep. Blijkt dat het ongelooflijk veel voorkomt dat er valse labels in bassen worden geplaatst. Het vreemde is, dat het meer een soort gewoonte lijkt, dan een manier om de prijs op te drijven. Mijn houten bas was helemaal niet zo duur voor de kwaliteit die hij levert.

Re: Oud italiaanse bassen op MP

Hoe zeker kan je ervan zijn dat het om Hongaarse bassen gaat?
Kan dat aan de hand van foto's alleen?

Re: Oud italiaanse bassen op MP

Kun je aan de foto's zien.

De manier van lakken, het hout, het oud laten lijken dmv nep-slijtage en "vieze"lak.

Italiaanse bassen zijn 999 van de 1000 vioolmodel, eigenlijk nooit gamba.

Hebben ook typische krullen en F-gaten.

Re: Oud italiaanse bassen op MP

De advertentie is overigens aangepast. Er staat nu ipv oud italiaans, oud italiaans MODEL.

Wat in ieder geval eerlijker is maar aangezien een symmetrisch gamba-model, eerder een Duits/Hongaars model.